Повернутись до журналу

Обрядовість в етно- та поп-культурі: соціально-історичний аспект

Читати публікаціюЧитати публікаціюЗавантажити публікацію
Автори публікації:
Ясюк Тамара
Стор.:
89–94
УДК:
392:78.011.26]:7.036.3+001.82
DOI:
https://doi.org/10.15407/nte2022.04.089
Бібліографічний опис:
Ясюк, Т. (2022) Обрядовість в етно- та попкультурі: соціально-історичний аспект. Народна творчість та етнологія, 4 (396), 89–94.

Автор

Ясюк Тамара

аспірантка Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, науково-педагогічний працівник кафедри «Музичне мистецтво естради» Комунального закладу Київської обласної ради «Академія мистецтв імені Павла Чубинського». ORCID: https://orcid.org/ 0000-0002-6182-1019

 

Обрядовість в етно- та поп-культурі: соціально-історичний аспект

 

Анотація

У статті розглядається симбіоз популярної та етнічної культури з погляду обрядовості, зазначено закономірності, за якими поширювалися ті чи ті впливи обрядовості на сучасну українську попкультуру. У роботі застосовано системно-функціональний метод, за допомогою якого проаналізовано баланс обрядовості в сучасній популярній музиці та простежено особливості його втілення.

Метою статті є розглянути симбіоз популярної та етнічної культури з точки зору обрядовості, проаналізувати стилізацію музичної архаїки в сучасному естрадному мистецтві, що є зародженням нових форм та інтегрування їх у сучасну мистецьку систему.

Здійснено дослідження закономірностей, за якими поширювалися певні впливи обрядовості на сучасну українську попкультуру, систематизовано пісенні зразки й творчі проєкти популярної культури відповідно до народної обрядовості та окреслено основні тенденції в застосуванні обрядового чинника в сучасній естрадній музиці.

 

Ключові слова

обряд, фольклорний календар, епос, пізня лірика, танці, міський фольклор.

 

Джерела та література

  1. Луньо П. Є., Домазар С. О. Патріотичний ліризм творчості Квітки Цісик як джерело образності хореографічних номерів. Молодий вчений. Щомісячний науковий журнал. Херсон : Молодий вчений, 2018. № 11 (63). С. 189–192.
  2. Осипенко В. В. Народнопісенна традиція у виконавській практиці сучасних українських естрадних співаків. International Scientific and Practical Conference World science. Науковий журнал. Warsawa : Scholarly Publisher, 2018. № 3. Vol. 6. S. 38–42.
  3. Пестич В. М., Мельник М. М. Культурогенез національних фольклорних мотивів на сучасній естраді. Актуальні дискурси мистецтва естради: традиції та європейська інтеграція. Матеріали всеукраїнської наукової конференції. Київ : КНУКіМ, 2021. С. 187–190.
  4. Протасова С. Бібліографія зимової обрядової музики українців: матеріали та дослідження (на допомогу молодому дослідникові та викладачеві). Проблеми етномузикології. Науковий журнал. Київ : НМАУ, 2017. Вип. 12. С. 101–108.
  5. Садовенко С. М. Трансформації української народної художньої культури у просторово-часових реаліях постмодерну. Вісник НАКККіМ. Зб. наук. праць. Київ : Міленіум, 2013. Вип. 3. С. 79–88.
  6. Тормахова В. Характерні риси української поп-музики кінця ХХ – початку ХХІ століть. Університетська кафедра. Зб. наук. праць. Київ : КНЕУ, 2014. № 3. С. 165–172.
  7. Шинкарук В. Аз-Буки. Літературно-мистецькі студії. Житомир : Полісся, 2015. 278 с.
  8. Щур М. У чому магія народної пісні? Секрет успіху «Go_A» на «Євробаченні». Радіо Свобода. 21 травня 2021.

The texts are available under the terms of the Creative Commons
international license CC BY-NC-ND 4.0
© ІМФЕ