Повернутись до журналу2020 рiк №5-6

«Етнічне підприємництво» української спільноти у Болгарії

Читати публікаціюЧитати публікаціюЗавантажити публікацію
Автори публікації:
Пенчев Владімір, Матанова Таня
Стор.:
75-87
УДК:
316.334.23(497.2=161.2)
DOI:
https://doi.org/10.15407/nte2020.04.075
Бібліографічний опис:
Пенчев В., Матанова Т. (2020) «Етнічне підприємництво» української спільноти у Болгарії. Народна творчість та етнологія, 2020, 4 (386), 75–87.

Автор

Пенчев Владімір

Ph.D., професор, Інститут етнології та фольклористики з Етнографічним музеєм при Болгарській академії наук, відділ порівняльної фольклористики

Матанова Таня

Ph.D., доцент, Інститут етнології та фольклористики з Етнографічним музеєм при Болгарській академії наук, відділ порівняльної фольклористики

 

«Етнічне підприємництво» української спільноти у Болгарії

 

Анотація

Болгарське слово «підприємництво» (predpriemachestvo) охоплює процес здійснення господарської діяльності, саму діяльність та результати від неї. Відкриваючи власний етнічний ресторан, магазин, салони краси або інші установи, мігранти стають етнічними підприємцями або підприємницькими мігрантами. Деякі з них розвивають свій бізнес на основі етнічних товарів і предметів (продуктів харчування, сувенірів, творів мистецтва тощо), які часто визначаються як культурні надбання, а інші – на відкритому ринку, звертаючись до широкої аудиторії поза власною етнічною спільнотою.

У цьому тексті увагу приділено українським мігрантам у Болгарії та їхнім підприємницьким структурам, таким, як магазини, ресторани, готелі, нерухомість, салони краси та інші приклади з торгівлі, виробництва та сфери послуг. Більше того, підприємницький простір, з одного боку, відкриває можливість для збереження та популяризації різних елементів традиційної та сучасної української культури. З іншого боку, деякі із цих структур функціонують як центри консолідації, у яких розбудовуються, зміцнюються та розширюються соціальні мережі.

Методологічний набір дослідження включає напівструктуровані інтерв’ю, інтернет‑спостереження та аналіз контенту різних типів цифрових публікацій – веб-сайтів, сторінок Facebook, відео YouTube.

 

Ключові слова

етнічне підприємництво, український бізнес у Болгарії, українська громада за кордоном, етнокультурна спадщина, консолідація українців.

 

Список використаних джерел

  1. Белков О. Почему украинцы скупают квартиры и дома в Болгарии? 2018. URL : https://whiteinvestor.com/pochemu-ukraintsy-skupayut-kvartiry-i-doma-v-bolgarii.html (17.04.2017).
  2. Варшавер Е., Рочева А. Сообщества мигрантов в Москве: взгляд через «этнические кафе». Москва : Центр исследований миграции и этничности РАНХиГС, Центр изучения проблем гражданства и идентичности, 2013. URL : http://docplayer.ru/28785120-Soobshchestva-migrantov-v-moskve-vzglyad-cherez-etnicheskie-kafe.html (17.04.2017).
  3. Димитров Н. Трудова миграция / трудова мобилност – теоретични параметри. Антропология. 2015. 1. P. 145–166. URL : http://anthropology-journal.org/wp/wp-content/uploads/2015/07/7.pdf (14.04.2017).
  4. Дятлов В. «Этнические рынки» в современной России – ускользающий объект исследовательского внимания. Этнические рынки в России: пространство торга и место встречи. Иркутск : Издательство ИГУ, 2015. С. 16–41. URL : http://library.isu.ru/ru/resources/e-library/conf_works_ISU/er_soderzhanie/S_2.pdf (17.04.2017).
  5. Дятлова Е. В. Китайский общепит в процессе этнизации городского пространства (на примере Иркутска). Этнические рынки в России: пространство торга и место встречи. Иркутск: Изд-во ИГУ, 2015. С. 171–185. URL : http://cyberleninka.ru/article/n/kitayskiy-obschepit-v-protsesse-etnizatsii-gorodskogo-prostranstva-na-primere-irkutska (17.04.2017).
  6. Курган С. Приобретая в Болгарии дом с участком, граждане Украины не могут оформить землю на свое имя. Факты. 2013. 4 октября. URL : https://fakty.ua/170575-priobretaya-v-bolgarii-dom-s-uchastkom-grazhdane-ukrainyne-mogut-oformit-zemlyu-na-svoe-imya (04.04.2020).
  7. Матанова Т., Пенчев В. Етнопредприемачество и медии. (Представянето на руски реалии в руски общностни медии у нас). Български фолклор. 2019. 4 (под печат).
  8. Пешкова В. Cреднеазиатские «этнические» кафе Москвы: мигрантская инфраструктура в городском пространстве. Этнические рынки в России: пространство торга и место встречи. Иркутск : Изд-во ИГУ, 2015. С. 186–201. URL : http://library.isu.ru/ru/resources/e-library/conf_works_ISU/er_soderzhanie/S_12.pdf (17.04.2017).
  9. Рыжова Н. П. Феномен этнического предпринимательства: западная традиция и российское прочтение. Новые российские гуманитарные исследования. 2008. № 3. URL : http://www.nrgumis.ru/articles/123/ (14.04.2017).
  10. Рязанцев С. В. Этническое предпринимательство как форма адаптации мигрантов. Общественные науки и современность. 2000, 5, С. 73–86. URL : http://ecsocman.hse.ru/data/017/352/1216/008rQZANCEW.pdf (14.04.2017).
  11. Bourdieu P. Oekonomisches Kapital, kulturelles Kapital, soziales Kapital. Kreckel R. (Hrsg.).Soziale Ungleichheiten. Soziale Welt. Sonderband 2, Goettingen : Schwartz, 1983. P. 183–198.
  12. Dana L.-P., Etemad H., Wright R. W. Toward a paradigm of symbiotic entrepreneurship. International Journal of Entrepreneurship and Small Business. 2008. 5. P. 109–112.
  13. Danes et al. Danes S. M., Lee J., Stafford K., R. K. Z. Heck. The Effects of Ethnicity, Families and Culture on Entrepreneurial Experience: an Extension of Sustainable Family Business Theory. Journal of Developmental Entrepreneurship. 2008. 13 (3). P. 229–268. URL : http://www.montana.edu/extensionecon/nc1030/Concept-Papers/effectsofethnicity.pdf (17.04.2017).
  14. Kloosterman R., Rath J. Immigrant entrepreneurs: Venturing abroad in the age of globalization. Oxford ; New York ; Berg : University of New York Press, 2003.
  15. Landau J. Enhancing Resilience: Families and Communities as Agents of Change. Family Process. 2007. 46 (3). P. 351–365.
  16. Lauser A. Beziehungsnetzwerke, Frauenraum und ein wenig Heimat. Ein “Asian Food Store” als Treffpunkt von Filipinas in einer deutschen Großstadt. Kea – Zeitschrift für Kulturwissenschaften. 1997. 10. P. 155–180. URL : http://www.book.dislib.info/b1-other/188121-1-andrea-lauser-beziehungsnetzwerke-frauenraum-und-ein-wenig-heimat.php (17.04.2017).
  17. Lauser A. Translokale Ethnographie. Forum: Qualitative Sozialforschung. 2005. 6(3). Art. 7. URL : http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/26/955 (17.04.2017).
  18. Light I., Bhachu P., Karageorgis S. Migration Networks and Immigrant Entrepreneurship. Light I. H. and Bhachu P. Immigration and Entrepreneurship : Culture, Capital, and Ethnic Networks. New Brunswick : Transaction Publishers, 1993. P. 25–46.
  19. Light I., Gold S. Ethnic Economies. San Diego : Academic Press, 2000.
  20. Mаnkekar P. «India Shopping»: Indian Grocery Stores and Transnational Configurations of Belonging. Ethnos. 2002. 67 (1). P. 75–98.
  21. Rath J., Swagerman A. Promoting ethnic entrepreneurship in European cities. Luxembourg : Publications Office of the European Union, 2011.
  22. Waldinger R., Aldrich H., Ward R. Ethnic Enterprise: Immigrant Business in Industrial Societies. London : Sage Publication, 1990.

The texts are available under the terms of the Creative Commons
international license CC BY-NC-ND 4.0
© ІМФЕ